| Metroens Brandplatform
Vores brandplatform er det strategiske fundament, der beskriver hvad vi står for, tilbyder, lover og lever efter. Den sikrer, at vores initiativer og aktiviteter trækker i samme retning og tegner det samlende billede af Metroen, som vi ønsker at efterlade hos brugere, partnere og verden omkring os.
Brandplatformen er altid udgangspunktet, der hvor brandet bliver skabt. Altså i alle situationer hvor målgrupper oplever og interagerer med brandet. Dens 2 akser repræsenterer 4 af Metroens relationelle yderpunkter og bruges til at indramme og pege på, hvor de forskellige elementer er særligt fremtrædende.
01 | Funktionelle fordele
Håndgribelige beviser på brandets værditilbud og personlighedstræk.
Effektivt gjort enkelt
Det handler om dig.
Det skal være enkelt for den enkelte.
Også til dig
Det handler om produktet.
Det skal være for alle, også for dig. Velkommen.
Til al tid
Det handler om værdien for samfundet.
Det skal være relevant, tidsbesparende og bæredygtigt, for byen og for samfundet.
Byliv i bevægelse
Det handler om byen. Dens tilbud
og vedvarende udvikling.
02 | Personlighedstræk
Hvordan ønsker I at møde verden? Hvordan kan I bedst beskrives med tillægsord?
Ligefrem, som i helt enkel og ukompliceret.
Metroen er ligefrem, uden omsvøb og fri for forvirring. Vi gør hvad vi siger og siger, hvad vi gør. Vores ligefremhed kommer af en grundlæggende tro og den fundamentale viden, at det vi gør, gør vi bedre end de fleste. Det giver overskud og plads til at løfte blikket og opsøge verden med åben pande, smil på læben og glimt i øjet.
Vi kan lide lige dele folkelighed og feinschmecker. Vi kan lide selvironi og en uformel omgangstone med vores kunder. Vi kan lide at tale om alt det, der gør Metroen til din metro.
03 | Personlighedstræk
Hvordan ønsker I at møde verden? Hvordan kan I bedst beskrives med tillægsord?
Urban, som i en del af hele byen.
Alle ved at Metroen er urban. Det er indbygget i os, vi er født med det, det ligger i navnet. Metropoler har en metro. Men vi er Urbane med stort U. Undergrund og overflade. Kultur i alle højder. Fakta og følelser. Byens rytme og støj, dens skønhed og grimhed. Vi er både pausen fra, korridoren under og den åbne dør til København. Uantastet københavnsmester i mobilitet for masserne.
Vi kan lide kontraster, alle slags og vi har det privilegium at understøtte alt det, byen og menneskerne i den er og skal.
04 | Personlighedstræk
Hvordan ønsker I at møde verden? Hvordan kan I bedst beskrives med tillægsord?
Dynamisk, som i hurtigt reagerende og relevant.
Vores evne til at reagere, forblive relevant og tage beslutninger i relation til byens og kundernes behov kommer fra det blik, vi altid har på fremtidens København. Nye kvarterer kommer til og bliver en del af byen i takt med, at Metroen skaber forbindelse. Vores stationer er bygget til fremtiden og vores tog kan og skal kunne mere end de fleste ved. Vi bevæger os hele tiden i en verden og en by, der konstant flytter og udvikler sig, og vi følger med.
Vi kan lide at give plads til ro, mens vi har fart på. Vi kan lide at være en konstant i en foranderlig hverdag, og vi kan lide at skabe nye muligheder såvel som faste holdepunkter i vores by. I en glidende bevægelse.
06 | Værditilbud
05 | Personlighedstræk
Hvordan ønsker I at møde verden? Hvordan kan I bedst beskrives med tillægsord?
Gennemtænkt, som i friktionsfri og omhyggelig.
Metroen er først og fremmest helstøbt. Fra arkitektens bord, over første spadestik, til sidste passager er Metroen sat i system, æstetisk velovervejet
og med fokus på friktionsfri funktion. Vi insisterer på at interessere os for alle detaljerne, forudse alle udfordringer og reagere før udfordringer bliver til problemer.
Vi kan lide når tingene glider, når det hele bevæger sig fremad i rette tempo og takt. Rytmen i Metroen er hellig for os, og vi gør alt, hvad vi kan for at holde det flow, der får os alle frem til musik, madlavning eller møder.
Hvilke distinkte værdier tilbyder brandet? Hvorfor skal jeres brugere vælge netop jeres brand?
· Kom hurtigt og nemt rundt i byen
· Få mere tid til livet
· Få adgang til byens tilbud
· Forbinder byen bæredygtigt, nu, i fremtiden og hele tiden
07 | Energizing idea / Brand essence
Den overordnede gode ide, der giver brandet energi. Brandessensen opsummerer ånden i brandet og fortæller, hvad det hele handler om. Det er et internt værktøj, ikke et eksternt slogan.
Simplifying urban life
Metroen giver dig frihed til at bruge hele byen.
Det skal være let at bruge Metroen og dermed byen -
både for dem som bor i byen, og for dem som kommer udefra.